14 February 2013

Natural Supplements


 Salam semua.....

Sambil menunggu anak habis gymnastic, saya jumpa artikel yg paling menarik..Memandang kan saya ada anak-anak yg sungguh aktif bersukan,saya rasa artikel ni sangat sesuai untuk dikongsikan bersama..


10 supplement semula jadi 

1.Mangga..
   Mangga sangat kaya dengan vitamin C..Vitimin C bertindak  untuk mengekalkan kesihatan dan kecantikan kulit..Mangga juga dapat mencegah peningkatan kolestrol..

2.Kuaci
    Mesti ramai abang-abang kat luar sana yang suka makan kuaci kan bila negok wayang or borak-borang ddengan geng2..
Tahu tak kuaci ni mempunyai zat besi yg cukup tinggi?.Kuaci juga dapat menghadkan kolestrol..haaa sambil teh tarik tu kan dapat jugak supplement extra..

3.Kismis
   Semua org tau kan kismis merupakan makanan kegemaran rasulullah..kismis ni penuh dengan khasiat..kalau kita makan kismis 400kcal kalori setiap hari kan..ia dapat menurunkan kolestrol dalam darah sebanyak 8%..wah..banyak jugak tu

4.Soya
   Anda kat luar sana suka tak soya??Kalau tak suka rugi you!Nak tau tak kelebihan soya?..soya pon rendah kolestrol juga!..soya dapat membantu menggelakkan penyakit jantung dan kencing manis.Soya kaya dengan 48% protein,lestin.vitamin dan zat galian..Kacang soya juga mempunyai kalsium dan mineral yang membantu process pemecahan lemak dalam badan..(siapa nak kurus makan soya banyak2  ok)..

5.Tuna
    Haa tuna ni favourite Lisa..tuna sangat tinggi Omega3 nya selain dari salmon..

6.Kacang Tanah
  Wah..ni feveret I..nak tau apa ada kat kacang tanah ni?..Kacang tanak mempunyai lemak sihat dan kaya dengan vitamin E..Kacang tanah boleh menghindari kita dari penyakit jantung..

7.Epal
Eat an apple a day kills the doctor away..hmm epal memang dapat mengurangkan paras kolestrol dalam badan kerana epal mengandungi phytonutrient yang membantu pengoksidan kolestrol yang tidak baik.

8.Buah-buahan kering(dried fruits)
  Amalkan limau kering kerana ia tinggi kandungan flavanoid.Jika kita mengambilnya tubuh kita mampu menyingkirkan lebihan lemakjahat dlm tubuh..(lemak degil) 

9.Oat
  oat adalah sejenis fiber atau serat yang mudah larut.Oat dapat menolong kita menurunkan paras kolestrol dalam darah kita.

10.Jambu batu
 Jambu batu pon faveret i jugak..especially jambu potong dalam ais tu sedap yo!..Tahukah anda kalau kita makan jambu batu 400gm setiap hari dapat membantu menurunkan paras kolestrol sehingga 18.8% selama satu bulan..maybe nampak sikit jek peratus tuh tapi impaknya sangat tinggi hokay..Kalau kita tengah berdiet,jambu adalah buah yg paling sesuai dlm list kita..

 Tunggu apa lagi??jom kita amalkan makan supplement ni..save cost dan semulajadi..

Tapi jangan lupa ye..sebelom makan,makanan semula-jadi ni harus lah di bersihkan dulu..Gunakan BIOzone..cuci dan singkirkan toksin dan bakteria dalam makanan

GO BIOzone..


For demo and consultation, please contact me:

Mariam 
016-9274292

No comments:

Post a Comment